سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | وبلاگستان فارسی، ما و شما و رادیو زمانه و سیاست |


همیشه پیش خودم فکر می‌کردم چطور می‌شود در که قسمت‌های مختلف تاریخ، به راحتی حقیقت وارونه می‌شود؟

وبلاگستان فارسی، به دلایل متفاوتی متاثر از فضای روانی بیرون مرزهاست. اولاً که به دلیل ارتباطات بیشتر، و دسترسی آزادتر به اطلاعات، فقط حرف موافق حکومت و حرف مخالف دشمن را نمی‌شنود. بلکه به راحتی مورد هجوم اخبار و اطلاعات و تبلیغات دشمن است. و در واقع اگر مرعوب یک طرف نباشد، هر دوطرف را می‌بیند، با این تفاوت که طرف حکومت ایران، بسیار ضعیف و اندک در برابر رسانه‌های دشمن ایران، عمل می‌کند. و رسانه‌ای هم مثل تلویزیون دیگر جذابیت چندانی برایشان برای کسب خبر ندارد علاوه بر اینکه این روزها دیگر حتی اخبار رسانه ملی ایران هم متاثر از صفحات وب است، و سابقه و گستردگی طرف مقابل ایران بیشتر است، پس عملاً اخبار و تبلیغات ایران، در ضعف و در نتیجه وبلاگستان مورد هجوم اخبار و اطلاعات دشمنان ایران است. و از طرفی، بیشتر علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌های وبلاگستان که برای دیگران سرمشق و الگو هستند، چندان یا به سیاست علاقه‌ای ندارند و یا از سیاست به دلیل علاقه خاص به آی تی و پرداختن تنها به آن، کاملاً آگاهی ندارند و در نتیجه گاهی به تحلیل‌ها و اخبار متاثر از جبهه غالب (که در حقیقت مرعوب شده به خاطر گرفتن ورودی اطلاعات مورد علاقه دیگرشان از آنان است) به اظهار نظر سیاسی و حتی اجتماعی می‌پردازند. یعنی در مرحله اول در سیاست عوام هستند و بعد به دلیل اینکه دشمن ایران را در نقطه اوج بخش علاقه‌مندی های خود می‌دانند، به اشتباه آن را به سیاست تعمیم می‌دهند و حرف آنان را بدون مقاومت خاصی می‌پذیرند. و چون که الگو هستند، و به طور حرفه‌ای به علاقه خود می‌پردازند، به دید یک کارشناس به آنها نگاه می‌شود و تازه‌کارهای وبلاگستان و کاربران گذری به این نتیجه می‌رسند که حرف مخالفشان در زمینه اجتماع و سیاست ایرانی صحیح است. و البته که باید نقش دشمن ایران را در قرار دادن عناصری مزدگیر از خود برای تقویت جبهه مخالفت با ایران در وبلاگستان فارسی را نادیده نگرفت. چنانکه کسانی را می‌بینیم که همواره بی اعتقادی خود را به امور معنوی و علاقه شدید خود را به امور مادی و راحتی زندگی‌شان ابراز می‌کنند و از طرفی به سختی و با تلاش بسیار و فعال بر علیه ایران، می‌نویسند و محتوا تولید می‌کنند که چه نتیجه‌ای جز این می‌شود گرفت که فردی که اعتقاد خاصی برای خود قرار نداده تا بتواند فقط به خاطر آن اعتقاد فعالیت بکند، پس در نتیجه به خاطر نتیجه مادی که برایش حاصل می‌شود، اینچنین به قول معروف موتور گرمی دارد؟ البته نظرات مختلف که لزوماً ناشی از بی‌اطلاعی و یا دشمنی با ایران، هم وجود دارد. اما در میان آنان فعالان امر سیاسی آنقدر اندک و در بین وبلاگستان محدود است که مورد استناد قرار نمی‌گیرد و البته معمولاً این فعالان یا آنچنان تخصصی می‌نویسند که مخاطبشان قشر خاصی است و یا فعالیت آنچنانی در نت ندارند. پس باید وبلاگستان فارسی را در امر مخالفت سیاسی و اجتماعی با ایران از جنبه‌های مختلفی نگاه بکنیم و اینکه تاثیر بیش از حد و عدم اعتدال برای دستیابی به اطلاعات و ورودی‌ها را یکی یا مهمترین دلیل بدانیم...

سایت رادیو زمانه که مرکز آن در آمستردام، پایتخت هلند قرار دارد و مدیر این رادیو از تهیه کنندگان پیشین در بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی است، امروز دست به فعالیت گسترده برای داغ کردن رسانه‌ای جنگ علیه ایران نمود. به شکلی که یک رپرتاژ آگهی برای جنگ علیه ایران را منتشر کرد. از نمونه‌ها به این‌ها می‌شود اشاره کرد: هرش: آمریکا مترصد اشتباهی از سوی ایران است، انتقاد اوباما و مک‌کین از آزمایش موشکی ایران، تحریم جدید مقامات و شرکت‌های ایرانی از سوی آمریکا، ایران نمی‌تواند حیات آمریکا را به خطر بیندازد، تعلیق و هژمونی قدرت سیاسی در ایران، واکنش سریع آمریکا به آزمایش موشکی ایران و... . اینگونه پرداختن یکسویه به اخبار از سایتی که در هلند اداره می‌شود  و در شرایطی که ایران در نبرد سرد با آمریکا و اسرائیل و در معرض جنگ با آنهاس چه برداشتی را در پی خواهد داشت؟ جنبه روانی و تبلیغاتی این حرکت که تقریباً به شکل روزانه از این سکوی اطلاعاتی بر علیه ایران شکل می‌گیرد، نظرات مختلفی را برای منشأ و منبع تغذیه آن خواهد داشت. البته می توان مطلب روزنامه کیهان درباره این سایت مطالعه کرد:(+) البته شاید خواندن مطلب امیرفرشاد ابراهیمی از افراد ضد ایران هم در این مورد بد نباشد:(+) و معرفی از خود توسط رادیو زمانه:(+) در هر صورت نمایش ضد ایرانی این سایت آنقدر واضح است که نیاز به توضیح بیشتر ندارد.

حال با این شرایط و عملکرد ضد ایرانی رادیو زمانه قرار گرفتن نام افراد و بلاگ‌هایی در آن به شدت نامناسب می‌نمایاند. قرار گرفتن نام ایرانیان در کنار کسانی که به عنوان یک مثال کوچک، بعد از برخی تغییرات کوچک در بنزین و سهمیه بندی دور هم کنفرانسی تشکل دادند و از مردم ایران که بیشتر آنها این سهمیه‌بندی را امری درست می‌دانستند، خواستند از فرصت این تغییر برای تغییر اساسی در ایران استفاده بکنند و مردم ایران هم به خوبی پاسخ آنها را دادند!! کسانی که مسئولیت اداره آن را به عهده دارند.

فرهنگ سلطه‌پذیری چیزی است که فضای تبلیغاتی این رادیو را به شدت نمایان ساخته است.

پینوشتـ...............................................................................
این یادداشت را بیشتر از سر دلسوزی نوشتم. وبلاگستان فارسی در جایگاهی که باید قرار ندارد.

لینک این مطلب در وردپرس:(+)


| 87/4/20 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436333بازدید
^بالا^