سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | هیچ وقت شریعتی عنصر باارزشی نبوده و نیست... |


به مناسبت سالمرگ شریعتی باید بگوئیم که، شریعتی هیچ وقت عنصر باارزشی نبوده. اینکه روحانی‌زاده بوده و یا استاد شهید مطهری از او دعوت می‌کند تا در حسینیه ارشاد سخنرانی بکند و کرس نظر داشته باشد و یا آثاری مثلا مذهبی دارد، هیچکدام برایمان ارزش ندارد. چون که فضل پدر را برای فرزند حاصلی نیست و استاد در اواخر بعد از روشن شدن افکار نامناسبش به منتقدین و مخالفان او پیوست و آثار مذهبی او تحت تاثیر افکار غرب زده و بی‌اطلاع نسبت به دین قرار دارد. هیچ امتیازی برای او نیست که زمانی جوانان را جذب می‌کرده. مگر فقط او بوده؟ جوانان را به چه چیزی جذب می‌کرده؟ یا کدام افکار تمییز داده نشده از دین مبین اسلام؟

البته سخن درباره افکار غلط و نقاط ضعف فراوان او بسیار است. آنچه باعث شد من این‌ها را بنویسیم نیافتن دلیلی برای استفاده از افکار و تجلیل و پرداختن به شریعتیست. با وجود افراد و عناصری دانشمند و ارزشمند در جامعه چرا باید به پرداخت. چرا به جای رفتن به سراغ رودهای پر آب و پاکیزه باید به سراغ چشمه‌های راکد و گندیده رفت؟ سخن را بسیار طولانی نمی‌کنم، فقط به نظر می‌رسد برای یک شخص عاقبت به خیری او مهم باشد که شریعتی اینچنین نشد. او در حالی که از آغوش وطن و اسلام دور بود، در دیار کفر مرد. و مهمتر از هر مورد دیگر برای رد و بی‌ارزش دانستن او عدم اعتنا و ارزش قائل نشدن برای مرگ او بود به صورتی که حضرت امام خمینی قدس سره هیچ اعتنایی به مرگ او نکردند و با اینکه بسیاری به تکریم او پرداختند، اما ایشان حتی حاضر به انتشار پیامی برای مرگش نکردند، تا آنجا که بعد از اصرار زیاد عده‌ای و نیز شاید اصرار قسمتی از اطرافیان نامه زیر را منتشر کردند:

   بسمه تعالی  

   جناب آقای یزدی ایده الله تعالی 

    پس از اهدای سلام تلگراف های زیادی از اروپا و آمریکا از طرف اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اسلامی در اروپا و انجمن اسلامی دانشجویان در امریکا از بخش های مختلف و از سایر برادران محترم مقیم خارج کشور ایدهم الله تعالی در فقد دکتر علی شریعتی واصل شد و چون جواب به تمام آنها از جهاتی میسر نیست و تفکیک صحیح نمی باشد‚ از جنابعالی تقاضا دارم تشکر اینجانب را به همه برادران محترم ایدهم الله ابلاغ نمائید. اینجانب در این نفسهای آخر عمرم‚ امیدم به طبقه جوان عموما و دانشجویان خارج و داخل اعم از روحانی و غیره می باشد. امید است دانشمندان و متفکران روشن ضمیر‚ مزایای مکتب نجات بخش اسلام که کفیل سعادت همه جانبه بشر و هادی سبل خیر در دنیا و آخرت و حافظ استقلال و آزادی ملت ها و مربی نفوس و مکمل نقیصه های نفسانی و روحانی و راهنمای زندگی انسانی است‚ برای عموم بیان کنند. مطمئن باشند با عرضه اسلام به آنطور که هست و اصلاح ابهام ها‚ کجروی ها و انحراف ها که به دست بدخواهان انجام یافته‚ نفوس سالم بشر که از فطرت الله منحرف نشده و دستخوش اغراض باطله و هوس های حیوانی نگردیده‚ یکسره بدان روی آوردند و از برکات و انوار آن بهره مند شوند. من به جوانان عزیز نوید پیروزی و نجات از دست دشمنان انسانیت و عمال سرسپرده آنها میدهم. طبقه جوان و روشن بین در خارج و داخل روابط خود را محکم و در زیر پرچم اسلام که تنها پرچم توحید است یکدل و یکصدا از حق انسانیت و انسان ها دفاع کنند تا به خواست خداوند متعال دست اجانب از کشورهای اسلامی قطع شود و باید با کمال هوشیاری از عناصر مرموزی که در صدد تفرقه بین انجمن های اسلامی است و مطمئنا از عمال اجانب هستند احتراز کنند و آنها را از جمع خود طرد نمایند.((واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا)).       والسلام علیکم و علیهم و رحمت الله وبرکاته 

   روح الله الموسوی الخمینی(صحیفه نور جلد 1 صفحه  227 تاریخ: مرداد  1356)

نکته جالب با اینکه نامه در برابر پیام‌های تسلیت بود، ایشان هیچ عکس العملی نشان نداده‌اند و حتی از عنوان فقد استفاده کرده‌اند که دارای بار معنایی زیادی است. البته با یک جستجوی ساده در رهنمون‌های حضرت امام به خوبی مواضعشان را در یکی ـ دو جائی که نامی از شریعتی برده شده به خوبی می‌توان جست. البته اینکه چگونگی دفنش هم جالب توجه است که حتی حاضر نشدند به ایران منتقل بشود و مجبور شدند برای سامان یافتن شرایط دشوار گروهی برای خاتمه دادن به قائله از ایران مسافرت بکنند و ... .
پینوشتـ.................................................................
با اینکه این وبلاگ مورد تائید من نیست اما این مطلب را در همین راستا بخوانید: شهید مطهری: شریعتی فاسق بوده است... (البته واضح بوده است)


| 87/3/28 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436288بازدید
^بالا^