• وبلاگ : گام آخر...
  • يادداشت : اسرائيليات ما و آيت الله العظمي صانعي!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 96 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + يزدان 

    نكته آخر اين كه اگر سازمان‌هايي مانند مجاهدين انقلاب اسلامي مساله‌دار هستند، چرا در وزارت كشور دولت نهم، كه اگر باب نبوت بسته نشده بود شايد عده‌اي رئيسش را پيامبر جديد مي‌دانستند! با پروانه رسمي و به طور قانوني فعاليت مي‌كند؟! فهرست احزاب رسمي و داراي پروانه مورد تاييد دولت را در آدرس زير مي‌توانيد ببينيد:

    http://www.moi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=0589d5b1-4f2f-4e4e-90c0-fc80ae138404

    اين چه دولتي است كه اجازه فعاليت آزادانه را به يك سازمان مساله‌دار مي‌دهد؟! به گمانم همين بالاترين معجزه هزاره سوم باشد كه يك سازمان مساله‌دار در حكومت اسلامي فعاليت مي‌كند و مخالفين دولت ديگر به لفظ معجزه هزاره سوم نخندند، زيرا نمونه‌اي از آن را در اين جا ديديم!

    خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند.
    + يزدان 
    براي مرجعيت ايشان همين بس كه سيماي جمهوري اسلامي كه زير نظر مستقيم ولايت فقيه اداره مي‌شود، بارها ايشان را به عنوان مرجع تقليد در مناسبت‌هاي مختلف نشان داده است و يا در همين ايام حج تمتع حجت‌الاسلام ري‌شهري نماينده ولي فقيه در حج و زيارت با بعثه مراجع تقليد در عربستان براي حل مسايل تقليدي ملاقات داشت كه در اين بين به بعثه آيت‌الله العظمي صانعي نيز رفت و مسايل مورد نياز را مطرح كرد. هنگامي كه نمايندگان ولي فقيه، كه قطعا خود ايشان را نيز در جريان امور قرار مي‌دهند، آيت‌الله العظمي صانعي را مرجع تقليد مي‌دانند، نابخردان خوارج در كجاي اين دين يا نظام قرار دارند كه بخواهند نظري در اين زمينه بدهند؟! در استفتايي نيز كه حقير از محضر آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي داشتم ايشان فرمودند توصيه مي‌كنيم از صحبت كردن پشت سر چنين اشخاصي خودداري كنيد.
    + يزدان 
    برخي ديگر از مراجع تقليد نيز هستند مانند آيت‌الله العظمي جناتي و يا آيت‌الله العظمي دكتر صادقي تهراني كه فتاواي متفاوتي با مراجع تقليد ديگر دارند. اين دليل نمي‌شود كه هر كه فتاواي متفاوتي داشت خوارج او را تكفير كنند. اين سند پويايي فقه شيعه است كه از بركات و مزاياي بزرگ اين مذهب نوراني به شمار مي‌رود. در حالي كه برخي جاهلين كه شايد حتي يك نصفه روز نيز بر سر كلاس‌هاي فقه و اصول حاضر شده‌اند با بيان چهار تا آيه و حديث فكر مي‌كنند، مي‌توانند يك مساله فقهي كه به وسيله اجتهاد يك عالم مسلم به دست آمده است را رد كنند!! اين بي‌خردان فكر مي‌كنند لابد آن مرجع تقليد آيات و احاديثي را كه اين‌ها ذكر مي‌كنند نديده و فقط خودشان آن‌ها را ديده و خوانده‌اند!! خدا عقلي به اينان بدهد و ايماني به ما! (يكي از كساني كه اطلاعات ديني ضعيفي دارد مي‌گفت كسي كه اين دعا را بكند يعني ايمانش ضعيف است!! پس اگر ادعيه ائمه را بخوانند كه لابد نعوذبالله مي‌گويند آن‌ها در اوج بي‌ايماني قرار داشته‌اند!! انسان هيچ گاه نبايد ايمان خود را كامل بداند، ولو ايمانش كامل باشد و همواره بايد براي ازدياد آن دعا كند. همچنين است در مورد علم. رب زدنا علما و ايمانا، خواه كافر باشي، خواه عامي، خواه عالم، خواه امام.)
    + يزدان 
    مطلب ديگر دعوت مخالفين به دين است كه قطعا كساني كه دين را از روي آيات و روايات سهل‌تر گرفته‌اند، در اين كار موفق‌تر بوده‌اند. بنده شخصا اشخاصي را كه اصلا مرجعيت تقليد را قبول نداشتند با معرفي نظرات مراجع تقليد بزگواري چون حضرات آيات عظام صانعي، جناتي و صادقي تهراني به مرجعيت معتقد كرده‌ام و حتي كسي كه بيش از 60 سال مرجع تقليد نداشت و اصولا تقليد را مخالف عقل مي‌دانست، پس از مباحثه با بنده و معرفي نظرات اين مراجع تقليد بزرگوار گفت «بايد كم كم براي خود مرجع تقليدي برگزينم.» هدايت كردن يك انسان كه به تعبير قرآن مجيد به مثابه هدايت كردن همه انسان‌ها است، چيزي است كه توسط اين مراجع تقليد به كرات انجام پذيرفته است. بنده خود شاهد بودم كه به دفعات سوال با متن انگليسي به دفتر همين مراجع تقليد به وسيله ايرانيان خارج از كشور كه معمولا دين در زندگي آن‌ها نقش كمرنگ‌تري دارد، فرستاده مي‌شود و سوالات پس از ترجمه و پاسخ مجددا ترجمه شده و به سوال‌كنندگان فرستاده مي‌شد و اين يعني گسترش اسلام در غرب. هنگامي كه نماينده سازمان ملل، نماينده يونسكو، خبرنگاران اروپايي و غيره و غيره براي آشنايي بيشتر با دين اسلام و استفاده از رهنمودهاي حضرت آيت‌الله العظمي صانعي -دامت بركاته- خدمت ايشان مشرف مي‌شدند و مي‌شوند، خوارج تكفيري براي گسترش دين خدا چه مي‌كردند؟! خبرنگار اسپانيايي پس از مصاحبه با ايشان مي‌گويد اگر غرب بداند اسلام اين چيزي است كه ايشان مي‌گويد، هرگز در مورد اسلام اين گونه حرف نمي‌زند! نماينده يونسكو به خدمت ايشان مي‌رسد و مي‌گويد ما آمده‌ايم تا ببينيم اسلام براي تربيت كوكان چه رهنمودهايي دارد؟ ... آيا اين‌ها را نمي‌بينيد؟! تفاوت فتواي يك مرجع تقليد با برخي ديگر به دين قطعا ضرري نمي‌زند و هر كس مرجع تقليد خودش را دارد و مي‌تواند به فتاواي جديد اهميتي ندهد، اما به طور حتم منجر به هدايت بسياري شده است و و ان شاء الله خواهد شد. اين يكي از دلايل گسترش مذهب تشيع است كه ما بر روي آن اين همه مانور مي‌دهيم. به قول يكي از نويسندگان، كه لااقل اين بار را راست مي‌گفت، كسي به دولت و حكومت ما نگاه نكرده و به شيعه روي آورده (البته ما عكس اين مطلب را نگفته بوديم كه ايشان در جواب ما چنين چيزي گفته بود!)، بلكه آموزه‌هاي نوراني اين مذهب در احاديث و روايات و نيز فقه پوياي آن بوده كه بسياري را به سمت خود كشانده است. البته از انصاف كه نگذريم استقلال جمهوري اسلامي و عدم دشمن‌هراسي و باج ندادن به دشمن كه در بسياري دول عرب عكس آن ديده مي‌شود نيز در اين قضيه بي‌تاثير نبوده است.
    + يزدان 
    برخي متحجرين گمان مي‌کنند آيت‌الله العظمي صانعي -حفظه الله- مرجع تقليد نيست! اين افراد بايد به سوابق اين مرجع تقليد بزرگ مراجعه كنند. كسي كه در درس فقه آيت‌الله العظمي بروجردي -رحمة الله عليه- شاگرد اول شد و مورد تشويق آن بزرگوار قرار گرفت، كسي كه همواره برخوردار از حمايت قاطع امام -رحمة الله عليه- از ايشان و بسياري نظراتشان بوده است و حتي هنگامي كه عده‌اي ابن ملجم مي‌خواستند ايشان را به شهادت برسانند، امام فرمودند «من نيز مانند ايشان هستم. مرا هم بكشيد!». حال من نمي‌دانم كه ايشان در كجا به امام توهين كرده‌اند؟! شايد تنها كسي كه امام را با لفظ سلام الله عليه ياد مي‌كند و ايشان را به نوعي از ديگران بالاتر مي‌داند، همين آيت‌الله العظمي صانعي باشد.
    + يزدان 
    آيت‌الله العظمي صانعي ايشان بسياري از فتاواي خود را از روي فتاواي مراجع مراجع تقليد بزرگ در گشته مي‌دهند. مانند فتوا به اجرا نشدن حدود مانند سنگسار و غيره در زمان غيبت كه فتواي ميرزاي قمي -رحمة الله عليه- است. ميرزاي قمي استاد تمامي مراجع تقليد به اذعان خودشان است و اين که حدود در زمان غيبت نبايد اجرا شود، فتواي اين عالم و مرجع تقليد بزرگ بوده است، نه فتواي آيت الله العظمي صانعي. در ضمن ايشان برابري ديه و قصاص زن و مرد را در کتابي مفصل توضيح داده‌اند که نديدم هيچ يک از علما و مراجع تقليد پاسخي به کتاب ايشان توانسته باشند داده باشند. برخي از احكام ايشان نيز به مرور زمان مورد تاييد ساير مراجع قرار گرفته است. مثلا فتواي ايشان به عدم حرمت تراشيدن ريش و تنها ذكر احتياط در ترك آن اكنون فتواي آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي و آيت‌الله العظمي خامنه‌اي -حفظهما الله- نيز هست. و يا جواز افطار و اقامه نماز مغرب با غروب آفتاب و نه با اذان مغرب به مانند اهل سنت فتواي ايشان و آيت‌الله العظمي بهجت -حفظه الله- و با ذكر احتياط فتواي آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي نيز هست. همچنين برابري قصاص و ديه مسلمان و غيرمسلمان با تاييد مقام معظم رهبري روبرو شد و قرار شد به صورت قانون درآيد. شنيده‌ام كه رهبري معظم برابري ديه و قصاص زن و مرد را نيز در دست بررسي قرار داده‌اند تا در صورت موافقت ايشان اين مساله نيز به صورت قانون درآيد.
    + يزدان 

    ما سعي داشتيم آب در هاون نكوبيم، اما گويا برخي مسلمان‌نماها از يك طرف و برخي خوارج از طرف ديگر نمي‌گذارند ساكت باشيم! اين بار ظاهرا نوبت خوارج است.

    پاسخ

    نك: بالا...
    + چهارتا اسم پنج تا کامنت 
    آخ مادرت بميره براي مظلوميتت
    توي تک و تنها!!!!!!!
    هر چند يک يهودي مي تونه دنيا رو به آتش بکشه
    مرگ بر اسراييل

    پاسخ

    خوب دبگه داري توهين مي‌كني و من مجبور مي‌شم فيلترت بكنم! هفت جد و آبائت يهوديه! «مرگ بر اسرائيل و جيره‌خورانش در ايران كه بر ضد رهبري (كه به گفته سيد حسن نصر الله كه پوزه اونها را به خاك ماليد «امام» ماست) فعاليت مي‌كنند»
    + چهارتا اسم پنج تا کامنت 
    شما که پنجاه نفري عقل ناقصتون رو روهم ريختيد و اين وبلاگ که دروازه شياطين است را درست کرديد فکر نمي کرديد افرادي هم گروهي مطالب شما را تحليل کنند و به اين نتيجه برسند که شما جاسوس هستيد.
    مرگ بر اسراييل

    پاسخ

    بله! به همين خاطر به وجود شبه كميته‌هايي مثل x پي برديم! اون پنجاه نفري هم كه گفتي معلومه انازه پنجاه نفر داري مي‌سوزي واگر نه يك آدم تك و تنها كه ديگه اين حرف‌ها رو نداره!
    + شيعه 
    در کتاب سقوط و ظهور پهلوي نوشته فردوست عکسي از داود ريپورتر در دادگاه مصدق است که در پايين ميزي که مصدق پشت آن نشسته است داود ريپورتر نوشته ماموريت انجام شد.
    من اميدوارم امثال تو به ماموريتي که از طرف اسراييل به آنها واگذار شده و همانا بدنام کردن مراجع شيعه است نرسند و حضرت صاحب الزمان نفستان را قطع نمايد.
    مشکل اين است که ريئس جمهور محترم زيادي به شما پاداش مي دهد و شما نيز سر از پا نشناخته به هر کس که در تير رس شما است حمله مي کنيد.

    پاسخ

    خوب نيست آدم به چهارتا اسم پنچ تا كامنت بذاره!!! (5)
    + سعيد کاظمي 
    تو يا جاسوس اسرائيل هستي و يا آنقدر احمق هستي که نمي فهمي براي آن ها کار مي کني. امثال تو در تاريخ زياد هستند کساني که به ظاهر در زير علم امام حسين هستند و به امام حسن توهين مي کنند که چرا نجنگيد.
    تو مي خواهي همانطور که آقا جواد گفت جنگ بين شيعه راه بيندازي، وقتي تو به يکي از مراجع توهين مي کني مقلدان او نيز به مراجع شما توهين مي کنند حال تو خود بگو از ديني که بر پايه حضور مراجع تقليد شکل گرفته است چه مي ماند. جوانان با اين صحبت ها به کي اعتماد خواهند کرد.
    اگر در ريشه هاي فکري تو جستجو کنند به ابن ملجم مرادي خواهند رسيد .

    پاسخ

    خوب نيست آدم به چهارتا اسم پنچ تا كامنت بذاره!!! (4)
    + جواد 
    تو تيشه به ريشه ي شيعه مي زني و نمي فهمي واي بر تو
    پاسخ

    خوب نيست آدم به چهارتا اسم پنچ تا كامنت بذاره!!! (3)
    + سعيد کاظمي 
    تو مانند کسي هستي که زير علم امام حسين ايستاده و به امام حسن توهين مي کند که چرا با دشمنان نجنگيد. البته ريشه هاي امثال تو در تاريخ زيادند کساني که عثمان را کشتند تا بعد از آن بتوانند علي را در محراب بکشند.
    اگر ريشه هاي تو را پيگيري کنند يا جاسوس اسرائيل هستي يا آنقدر احمقي که به صور رايگان براي آن ها کار مي کني و به مراجع شيعه توهين مي کني.
    مردک اگر تو به ايشان توهين کني مقلدين ايشان نيز به مرجع تو توهين مي کنند و جنگ شيعه کشي راه مي افتد.
    خدا هدايتت کند.
    پاسخ

    خوب نيست آدم به چهارتا اسم پنچ تا كامنت بذاره!!! (2)
    + علي 
    چند روز پيش جناب گفته بود که يکي از احکام ديني شيعه بايد به دلايلي تا ظهور امام زمان، متوقف شود.
    فکر کنم بايد به ايشان گفت که براي اجراي برخي از احکام ديگر مانند مصرف کردن وجوهات شرعي نيز تا آن زمان صبر کنند!
    + حسيني 
    تو در اندازه اي نيستي که راجع به مرجعيت شيعه عقل ناقصت را بکار بيندازي. الحملله در دولت کريمه پست خوبي داري پس دهن گشادي نکن و مانند افراد کور که هر از گاهي به ديوار مي خورند به هر جا که فکر مي کني سرک نکش.
    پاسخ

    خوب نيست آدم به چهارتا اسم پنچ تا كامنت بذاره!!! (1)
     <      1   2   3   4   5    >>    >