• وبلاگ : گام آخر...
  • يادداشت : هيچ وقت شريعتي عنصر باارزشي نبوده و نيست...
  • نظرات : 2 خصوصي ، 34 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    آنچه من از ماجراي شريعتي به ياد دارم اين است كه :

    اولا، در زمان او جو بسيار بدي عليه روحانيت در بين جوانان طرفدار او به وجود آمده بود و اين به نفع رژيم پهلوي بود. در واقع، تز فكري او و طرفدارانش « اسلام منهاي روحانيت » بود كه امام خميني (ره) شديدا با اين تفكر مبارزه مي كرد.

    در آن سال ها، طرفداران شريعتي در حالي كه مطالعه كتابهاي او را به ديگران توصيه مي كردند، مطالعه كتاب هاي شهيد مطهري را شديدا تحريم نموده بودند. به ياد دارم كه وقتي كتابخانه مسجد محل ما به تصرف طرفداران شريعتي درآمد، تمام كتابهاي شهيد مطهري را كه در كتابخانه موجود بود، از كتابخانه خارج نمودند تا در دسترس مطالعه كنندگان قرار نگيرد.

    ثانيا، جمعي از طرفداران او را كه مي مي شناختم، پس از انقلاب اسلامي و تشكيل نظام جمهوري اسلامي، به صف منافقين پيوستند. كه برخي از آنان حتي اعدام شدند و برخي نيز از ايران گريختند.

    ثالثا، جمعي از طرفداران او را مي شناختم كه در صف چپ هاي افراطي و منحرف قرار گرفتند كه بحث رفراندم دوباره براي براندازي نظام جمهوري اسلامي را مطرح نمودند و اينك هم در چارچوب حزب مشاركت و... فعاليت مي كنند و برخي از عناصرشان نيز پس از فروپاشي حكومت اصلاح طلبان، از كشور گريخته و به آمريكا و انگليس پناهنده شدند.

    رابعا، پس از انقلاب اسلامي، برخي جريانات مشكوك سعي مي كردند براي كمرنگ نشان دادن نقش امام خميني (ره) و منحرف نمودن جريان انقلاب، شريعتي را معمار انقلاب قلمداد كنند. آنان مطرح مي كردند كه شريعتي بود كه جوانان را به مبارزه با شاه وا مي داشت! در حالي كه او نه تنها جوانان را به مبارزه با شاه وادار نمي كرد، بلكه جوانان را از روحانيت كه جلودار مبارزه با شاه بودند، جدا مي كرد.

    امروز نيز جرياني در كار است كه براي كمرنگ كردن نقش ولايت فقيه و واژگون نشان دادن حقايق انقلاب اسلامي، تلاش دارد كه نام شريعتي را دوباره زنده كند، همچنان كه گاه مي كوشند كه نام مصدق را مطرح نمايند. كار اين جريانات مشكوك مثل بت تراشيدن براي انحراف در توحيد و جلوگيري از پرستش خداست.

    خامسا، صدا و سيماي كشورمان، متأسفانه چندان سر و صاحبي ندارد، هر كسي به مقتضاي فكري و سياسي و جناحي خود از اين رسانه بهره برداري مي كند.

    به ياد دارم كه در برخي سال ها، در ايام سالگرد شريعتي، در صدا و سيما، او را به عنوان معلم شهيد مطرح كردند!!! در برخي سال ها اصلا نامي از او نبردند و در برخي سال ها نيز مثل امسال از او تجليل نمودند.

    آيا سزاوار نيست، جوانان را با شخصيت هاي بزرگي همچون امام خميني (ره)، شهيد مطهري، شهيد بهشتي و... كه زندگي و مرگشان در راه خدا بود، آشنا كنيم و از دادن آدرس هاي غلط و انحرافي پرهيز نماييم؟ برخي جدا مي كوشند كه آدرس غلط به ملت ، خصوصا به جوانان بدهند. به هوش باشيم.

    پاسخ

    خيلي ممنون. استفاده كرديم . يا علي