سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | دست پنهان شیعه نیوز! |


محرم امسال هم سپری شد. البته با کمی تفاوت. هر سال یکی از مشکلات نهاد‌های امنیتی برپایی دسته‌های مراسم ضد شیعی قمه زنی که توسط بعضی شیعیان ناآگاه و بعضی هم مغرض بود. البته امسال با با تصریح چندین باره رهبر معظم انقلاب در روز قبل از محرم بنا بر اشتباه و جایز نبودن وجه مهمتری به خود گرفت. این داستان تا آنجا پیش رفت که شبانه و مخفیانه در خانه‌های شهر قم کتابچه‌ی کوچکی با مطالب غیرقابل قبول و استناد درصدد تبلیغ این کار غیرانسانی برآمده و علناً به دشمنی با بیانات رهبری و علما مبنی بر حرام بودن این کار برآمدند. بر این جریان باید اضافه کرد سخنرانی و بستن دروغ و تهمت‌هایی بر حضرت آیت الله بهجت مبنی بر قمه زنی (که فیلم تکذیب ایشان هم در خبرگزاری‌ها منتشر شد) توسط فردی معروف به آیت الله احمدی اصفهانی. البته امسال موسسه‌ای فرهنگی در قم به همراه اداره ارشاد اسلامی قم کتاب و لوح فشرده‌ی کامل و خوبی را با آوردن تاریخچه قمه زنی، سیر تاریخی مقابله علما با انحرافات عزاداری، علل صدور فتوای عدم جواز قمه زنی از سوی علما و مروری اجمالی بر سوء استفاده دشمنان تشیع از مسأله قمه زنی درصدد تبیین دست پنهان برای رواج قمه زنی برآمدند. که تاثیر خوبی بر جامعه داشت و تا حدودی آتش آن را در مراکز مهم قمه زنی خاموش کرد. در این میان با توجه به اصرار رهبری و در اصل بلند کردن علم مخالفت با این عمل خرافی توسط ایشان و بازتاب‌های بد قمه زنی انتظار می‌رفت علاقه‌مندان ولایت دست به کار شوند اما متاسفانه شاهد اقدام خاصی نبودیم و حتی در سایت‌های مذهبی هم اقدام قابل ذکری صورت نگرفت. البته یکی دیگر از زمان‌های مهم قمه زنی اربعین است که تا آن زمان هنوز فرصت هست و آنان که کاری نکرده‌اند باید جبران کنند.

اما آنچه برای اشاره به آن مقدمه‌چینی شد، عملکرد سایت تازه تاسیس شیعه نیوز است. سایتی با اسم جذاب و محیطی نسبتاً قابل توجه و اخبار و اهدافی برای نشر عقاید شیعه. این سایت نه تنها اشاره‌ای به بیانات رهبری و یا سایر مراجع مهم نکرده و یا هیچ مطلبی در رد آن نیاورده بلکه با اخباری در مورد قمه زنی گویا درصدد تبلیغ برای این عمل برآمده. قابل ذکر است این سایت در حالی از قمه زنی در بین الحرمین در امسال خبر آورده که تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از هرگونه اغتشاش و خرابکاری اعمال شده بود ه و حال چگونه امکان دارد عده‏ای با قمه وارد حرم‏ها شده باشند؟ علاوه بر اینکه عده‏ای از مطلعین آنرا دروغ خوانده‏اند. این سایت که گویا توسط هوادارن و یا نزدیکان شخصی به نام ایت الله سید صادق شیرازی که معروف به نظراتی خاص و بعضاً ضد رهبری و نظام هستند و یکی از عوامل اصلی رواج قمه زنی در قم و شهرها می‌باشند هدایت می‌شود در روندی موزیانه در صدد هستند با قرار دادن تصاوبر و مطالبی جلب توجه کننده در پشت آن به تبلیغ خواسته‌های خود بپردازند. هرچند مطالب و تصاویر از رهبری در این سایت دیده می‌شود اما تبلیغ از شخص نه چندان معروفی چون شیرازی و سیر برخی مطالب آن چیز دیگری را در ذهن مخاطب متبادر می‌سازد. به هر حال این سایت با بی‌توجهی به این خواست رهبری و علمای اعلام و عدم روشنگری و انتشار اخباری پیرامون قمه زنی و دیگر اخبار که جای ذکر آن نیست در راهی حرکت می‌کند که باید مورد توجه عقلا و افراد مسئول قرار بگیرد. هرچند واقعاً جای چنین سایتی برای انتشار اخبار شیعیان خالی است اما ادامه روند مذکور خطرناک خواهد بود.

________________________________________________
لینک مرتبط: سایت دست پنهان

پی نوشت: متاسفانه سایت شیعه نیوز در مقاله‏ای نه تنها رفع شبهه نکرده و پیرامون قمه زنی از خود دفاع نکرده بلکه در یک مظلوم نمائی توهین‏هایی نیز نموده. به نظر می‏رسد با این واکنش نابه جا دیگر شبهه‏ای برای اینکه شیعه نیوز طرفدار قمه زنی (این عمل خرافی و خلاف فتوای علما) می‏باشد نمانده. چرا شیعه نیوز در مورد قمه زنی باز هم هیچ نگفته؟


| 86/11/7 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436581بازدید
^بالا^