سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | باقیمانده بحث همشهری‌های بی‌غیرت... |

بعد از انتشار نظراتم پیرامون هفته‌نامه همشهری‌ جوان و لینک شدن در رجا نیوز و بواسطه آن در وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلف با سیل بازدیدها و نظرات متفاوت مواجه شدم که فکر نمی‌کردم اینچنین بازتابی داشته باشد. حالا که داغی بحث خوابیده است تصمیم گرفتم در مورد حجاب به ذکر چند نکته کوتاه بحث را خاتمه بدهم تا به خیلی از نظرات بینندگان پاسخ داده شده باشد:

اول اینکه خوانندگان باید تکلیف خود را مشخص کنند. اگر خود را مقید به دین اسلام می‌دانند چاره‌ای ندارند جز پیروی از آن و اولیای دین یعنی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام. به هر صورت نمی‌توان از طرفی خود را مسلمان نامید و درصدد توجیه کارها برآمد و از جهتی آنچه توسط اولیای دین گفته و به عمل آمده بی‌اعتنایی کرد. به همین خاطر به ذکر چند نکته کوتاه پیرامون حجاب و غیرت می‌پردازم.

اول از جاهای سخت شروع می‌کنم:

پیامبر اسلام: هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، آن مرد دیّوث می‌باشد و اگر کسی چنین مردان را دیوث بنامد، گناهی نکرده است و نیز زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه‌اش خارج شود و شوهرش راضی به این کار باشد برای هر قدمی که این زن بر می‌دارد برای شوهرش در جهنم بنا می‌شود. (بحارالانوار103/249)

حضرت فاطمه زهرا: بهترین زنان کسانی هستند، که نه آنها مردان نامحرم را و نه مردان نامحرم آنها را ببینند. (بحارالانوار،43/54)

ام سلمه یکی از زنان بزگوار پیامبر اسلام می‌گوید: هنگامی که آیه حجاب نازل شد، زنان انصار از منزل بیرون آمدند در حالی که عبا (و چادر) مشکی بر سر داشتند. ( الدر المنثور،5/204)

امام موسی کاظم از پدران بزرگوارشان نقل کرده‌اند که حضرت علی علیه السلام فرمود: مند نابینایی اجازه خواست تا بر حضرت فاطمه وارد شود. حضرت خود را بر او پوشاندند. پیامبر به او فرمودند: چرا خود را می‌پوشانی، او که تو را نمی‌بیند؟ ایشان فرمودند: اگر او را مرا نمی‌بیند، من می‌بینم و او هم بو استشمام می‌کند. (بحار،43/91ح16)

و در آخر اشاره می‌کنم به سفارش حضرت زهرا به اسماء بنت عمیس برای تهیه تابوتی که حجم بدن ایشان حتی بعد از مرگ و در نیمه شب که تشییع می‌شود، نمایان نباشد.(عوالم،11/1089)

و دوم مطلبی از آیت الله العظمی خامنه‌ای که اگر به عنوان مرجع و رهبر شیعیان جهان ایشان را قبول ندارید، حداقل به عنوان یک فقیه و کارشناس دین باید پای سخنانش نشست:

حجاب، به هیچ وجه مزاحم و مانع فعالیتهاى سیاسى و اجتماعى و علمى نیست؛ دلیل عینیش هم شما هستید. شاید عده‌یى تعجب مى‌کردند و هنوز هم تعجب کنند که خانمى در سطح بالاى علمى در هر رشته‌یى وجود داشته باشد که خودش را با تعالیم اسلامى و از جمله با مسأله‌ى حجاب منطبق کند. این، براى بعضى باورنکردنى بود و نمى‌توانستند تصورش را بکنند....
به نظر ما، بحثهایى که درباب پوشش زن مى‌شود، بحثهاى خوبى است که انجام مى‌گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثى در این زمینه‌هاى مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتى غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلا بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطى است. نه این‌که من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من مى‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‌ى ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعا بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‌تواند چادر باشد و - همان‌طور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است..... البته مى‌توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همین‌جا هم بایستى آن مرز را پیدا کرد. بعضیها از چادر فرار مى‌کنند، به خاطر این‌که هجوم تبلیغاتى غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار مى‌کنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمى‌آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مى‌دهد!
حالا بعد از قضیه‌ى وفات پیامبر، آمدن به مسجد و آن خطبه‌ى عجیب را خواندن، خیلى شگفت‌انگیز است! اصلا امثال ما که اهل سخنرانى و حرف زدن ارتجالى هستیم، مى‌فهمیم که چقدر این سخنان عظیم است. یک دختر هجده ساله، بیست ساله و حداکثر بیست‌وچهار ساله - که البته سن دقیق آن حضرت مسلم نیست؛ چون تاریخ ولادت آن بزرگوار مسلم نیست و در آن اختلاف است - آن هم با آن مصیبتها و سختیها به مسجد مى‌آید، در مقابل انبوه جمعیت، با حجاب سخنرانى مى‌کند که آن سخنرانى، کلمه به کلمه‌اش در تاریخ مى‌ماند...

در آخر ذکر این نکته نیز ضروری است که مطمئناً اهل تفکر و دین هیچ مخالفتی با نفس ورزش برای سلامتی بانوان ندارند. یا از انتشار مجله برای جوانانی مثل خودم به شیوه‌ای نو و جالب استقبال خواهد شد. همچنین منکر فضای بد کنونی جامعه پیرامون حجاب و اتفاقات و کمبودهای احتمالی برای بانوان نیستیم و در آخر آرزوی موفقیت می‌کنم برای همه کسانی که دغدغه‌ی جامعه‌ای متعالی را دارند...

 


| 86/6/17 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436917بازدید
^بالا^