سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | تشریح بیانیه انتقادی کمیته اقتصادی جمعی از متخصصین و هشدار |

تشریح بیانیه انتقادی کمیته اقتصادی جمعی از متخصصین(!) و کارگزاران دولتی سابق! و هشدار نسبت به اوضاع موجود کشور:

1- بحران گوجه: گوجه میوه‌ای!! است فصلی و استراتژیک که نوسان قیمت آن تاثیر فوری و غیرقابل انکاری بر ضریب جینی! تولید ناخالص ملی! بیکاری و شاخص‌های کلان اقتصادی دارد. لذا ما همانطور که دبیرکل حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از تخصصی‌ترین احزاب کشور با شهامت تمام و برای ثبت در تاریخ! نسبت به این موضوع مهم واکنش نشان داد از تمامی دلسوزان نظام و اقتصاد کشور به ویژه احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم بدون هیچگونه ملاحظه‌ای نظر کارشناسیشان را نسبت به "گوجه و تبعات غیرقابل جبران روند فعلی" ابراز دارند...

2- بی‌توجهی به سهمیه کانون‌های ژئوپلتیک: ابهام مواد قانونی موجود در شرح وظایف قوای سه گانه و بی‌اعتنایی به جایگاه پیش کسوتی! منجر به این شده که دولت درجهت خواسته‌ها و منویات خود بسیاری از عرفیات مقدس رایج! را نادیده بگیرد و به نام اصلاحگری شیرازه امور کانالیزه شده! را ازهم بپاشاند مثلاً در قضیه بودجه بعد از قریب سی سال که ما توانستیم کاری کنیم که به نوعی همه کانون‌های قدرت سیاسی اقتصادی سهمی ازبودجه ببرند و راضی باشند و کاری به کار کسی نداشته باشند، این آقا ناگهان دستگاه‌های بودجه گیر از بیت المال را از هفتصد دستگاه به 35دستگاه کاهش می‌دهد و دنبال پاسخگو کردن آنها است. غافل ازاینکه ما روی تک تک این عنوان‌ها و تبصره‌ها دست به یقه شدیم ... باج دادیم!... باج گرفتیم! تا توانستیم به جایی برسیم که همه از هم تعریف کنیم!... خوب شد مجلس جلوی این انحراف! بزرگ را گرفت. کاشکی آقای احمدی‌نژاد بجای اجرایی کردن این افکارخطرناک! صدتا روزنامه می‌زد که صبح تاشب از او تعریف کنند و به ما و همه اجداد‌مان بدو بیراه بگویند!

3- هشدار در مورد تداخل وظایف قوای سه‌گانه: دولت به جای اینکه برای خود مشغولیت! مثبت! ایجاد کند دایماً در حال سرکشی به حوزه‌های اختصاصی! این و آن و یا امور بیهوده‌ای نظیر اصلاح ساختارها، رسیدگی به نقاط محروم، مقابله با فساد و مافیا، انرزی هسته‌ای و می‌باشد این امر موجب شده نه تنها مسایل مهم و اساسی کشور با بی‌اعتنایی روبرو شود، بلکه قلمرو حضور و ظهور قوای سه گانه نیز دستخوش اختلال گردد مثلا دولتی‌ها و طرفداران آن با دخالت‌های بی‌جا ازقوه‌ای که وظیفه همیشگی‌اش تبرئه کردن افراد خاص! است می‌خواهند که حکم محکومیت نیز صادر کند!! یا از مجلسی که همیشه از اجرا لذت برده می‌خواهند در اجراییات دخالت نکند! خنده‌دارتر اینکه از کسانیکه اقتصاد کشور در همه زمینه‌ها از واردات کنجاله و تیرآهن تا رستوران‌داری و زمین خواری، مدیون حضور آنهاست می‌خواهند که از روش‌های قانونی و غیر رانتی برای فعالیت خود استفاده کنند. بابا دستخوش!! چه توقعاتی!

....ایضاً می‌گویند این دولت پرکار و شخص مسئول آن روزانه بالغ بر 16ساعت کار می‌کند ما می‌گوییم لازم نیست شما اگر دو ساعت در روز هم کار نکنی ما کاری می‌کنیم همه به‌به و چه‌چه کنند چطور؟ بماند فقط شما قول بده اون کاری که ما می‌گوییم... چی؟ باشه خودت خواستی :

«این دولت کم کار!! حتی زحمت ابلاغ قوانین تصویبی مجلس را نیز به خود نمی دهد! که باید در اینجا به ریاست محترم مجلس خسته نباشید و دست مریزاد گفت که بعد از به انجام و اتمام رساندن به نحو احسن و اکمل وظیفه‌اش در حیطه قانونگذاری و نظارت و غیره، با ابلاغ دوباره و چند باره قوانین به دستگاه‌های اجرایی!! نشان داد که کار ریاست قوه مجریه چندان هم سخت نیست! فقط کافیه هی! ابلاغ کنی. مثال دیگر در زمینه پیداکردن جاسوس هسته‌ای که وزارت اطلاعات جرأت می‌کند خارج از حیطه وظایف قانونی برای دستگیری متهم وارد عمل شده، مضاف برآن برای مجرمیت متهم نیز نظر و مدرک کارشناسی به دادگاه ارایه دهد! چه جسارتا!! قضیه انحلال شوراهای عالی اداری راهم که همه خبر دارید دولت به راحتی آب خوردن این شوراها را که محلی بسیار عالی برای گپ و گفتگو و صرف شیرینی و شام! بود منحل نمود و آه از نهاد همه درآورد

...البته، ما همانطور که انتقادهایمان را از این گونه تداخل‌های مضر مطرح می‌کنیم از دستگاه‌هایی که توانستند در این وانفسا نشانه و الگویی باشند در عمل به وظایف قانونیشان نیز تشکر می‌کنیم... مانند سازمان بازپرسی کل کشور که وظایفی همچون تامین اطمینان خاطر به آنهایی که احساس خطرکرده بودند! نظر راجع به نرخ پیامک، سردی زمستان گذشته، گرمی تابستان آینده، یا این که ما هرچه گشتیم مافیایی نبود فقط خودمون بودیم و دوستان! ...خلاصه هر کجا لازم بود این برادران به میدان آمدند و الحق و الانصاف خوب عمل کردند! ...حیف که تاقبل از سوم تیر اصلاً خود ماهم نمی‌دانستیم چنین سازمان بدردبخوری وجود داره والا حسابی ازخجالتشون درمی آمدیم!

4-عدم اطمینان خاطر نسبت به آینده شغلی درسطح بالاترین مقامات اجرایی واقتصادی: درست است که ما خودمان استخدام قراردادی و پیمانی را در دستگاه‌های دولتی تصویب و اجرا کردیم. ولی منظور نظر ما برای اعمال این قانون فقط در سطح معاون معاون وزیر به پایین بوده یعنی کسانی که بهشون می‌گویند کارمند ساده! آن هم برای اینکه یک روز برای ما و جایگاهمان شاخ نشن! که ما لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترا داریم یا کارهای شما اشتباه است. شما سراغ ندارید در دوره قبلی ما کسی را که پست مدیریتی به گوشه پیراهنش هم ساییده شده باشد را جابجا کنیم مگر این که پست بالاتری به او بدهیم حالا خلاف عمل کرده باشه! عیبی نداره یه جای بهتر از تجربیاتش استفاده می‌کنیم! شاید جواب داد. حاشا و کلّا که وزیر اقتصاد عوض کنیم و او افشاگری کنه. آخه افشاگریشون هم بی‌کلاسه! ردیف کردن یک سری بدیهیات و شکستن کاسه کوزه سر این و آن که افشاگری نیست انشاگریه. زمان ما افشاگری می‌کردن آ.. . وقتی رقم میگفتن صفراشو نمی‌تونستی بشماری. کسی هم نبود حرفی بزنه چه برسه بخواد پیگیری کنه. آقااا....... آقای رییس! بسه دیگه داری سوتی می‌دی. بابا تو اوتی!!! بسه!!
Posted by : abasi.of.hasan01@gmail.com

پینوشتـ............................................................................
سایت اطلاع رسانی جبهه مشارکت منطقه تهران درمورد افزایش بی رویه تورم و گرانی در کشور چه کسی را مقصر می دانید؟ یک نظر سنجی در سایتشان قرار دادند که بر عکس «کل حزب ما لدیهم فرحون» و اینکه هر دسته و حزبی بر اساس طبع خودش، نظرسنجی در سایتش هم همانگونه می‌شود(!!!) گزینه افزایش قیمت نفت و بحران در اقتصاد جهانی بیشترین درصد و سیاست های نادرست دولت نهم و اشتباه محاسبه در برنامه های کلان توسعه اقتصادی کشور کمترین درصد را داشته. به نظرم از دوحالت خارج نیست: 1- برادران حزب اللهی خواستند حالشان را بگیرند. 2- برادران حزب اللهی خواستند حالشان را بگیرند و رفتند زیاد رای دادند. توقع ندارید که بگویم یک روده راست در شکم این مشارکتی‌هاست و گزینه دوم باید اقرار به واقعیت آنها و درست گفتنشان است؟


| 87/2/9 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          437010بازدید
^بالا^