سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | مرثیه‌ای برای این news در گذار... |


با اینکه پس لرزه‌های تعطیلی دو روز و نیمی فارس نیوز همچنان توسط این خبرگزاری ایجاد میشود(!) اما تقریباً جریان پایان یافته است. گویا فارس نیوز تا گرفتن جمله «غلط کردم» از دولت پای این جریان ایستاده است. واقعیت این است در حالی که طیف فکری عدالتخواه و عدالتگرای دولت نهم در جریانات سیاسی فقط یک سایت خبری خبری تحلیلی نه چندان قوی رجا نیوز برخوردار است، شاهد بودیم که خبرگزاری فارس در خبرهای خود بر خلاف خبرگزاری‌های دیگر که علقه‌های دیگری را دنبال می‌کردند، مثل مهرنیوز که به طیف فکری هاشمییست رو دارد، اخباری که مربوط به پیشرفت دولت است را سانسور نمی‌کند و بیانات رهبری را درباره وجوب حمایت همه از دولت در انتخاب تیتر و ایجاد خبر پیگیری می‌کند. تا آنجا که رئیس جمهور حمایت جانانه‌ای را از این خبرگزاری انجام می‌دهد.

اما شاهد بودیم در قسمت اقتصادی خبرگزاری در پیگیری منویات سرکرده طیف فکری سردبیر آن، با ایجاد شایعه و مصاحبه‌های گوناگون پیرامون شایعه، فضای مناسبی را برای ضربه زدن به دولت ایجاد می‌کرد. که این جریان در ماجرای طرح تغییرات اساسی در بانک‌ها و یا رئیس بانک مرکزی به خوبی مشهود بود. البته انتخاب خنده دار توصیه به دولت در پیام رهبری به مجلس دولت که فقط رویه مخالفان طیف فکری عدالتخواه است هم خالی از نکته نبود!

اینکه چرا فارس بعد از چند مورد ایجاد موج شایعه در فضای اقتصادی کشور به عنوان یک خبرگزاری تاثیر گذار هیچ تکذیبیه یا عذرخواهی را برنمی‌تابد جای سوال است؟ و یا اینکه در جوابیه خود به توقف توسط نهاد قانونی، به تکرار تهمت و تخریب و دروغ پردازی دشمنان دولت مبنی بر دروغ سیزده توسط دکتر الهام می‌پردازد، هنوز پاسخی روشن نمی‌توان یافت. در هر صورت توقف سه روز یک خبرگزاری توسط دولت را باید براساس قانون نقد یا قبول کرد و نه اینکه به خاطر مصلحت سنجی و یا اینکه شهرت و یا فاکتورهای رابطه‌گرایانه به طور محض آنرا رد کرد. هرچند از دید عوامانه بهتر بود که با تذکری این غائله ختم به خیر می‌شد.

هم اکنون تنها سایت خبری که به دفاع از طیف فکری عدالتخواهانه با این همه عرض و طول می‌پردازد، رجا نیوز است. سایتی که با مشکلاتی از جمله مشکلات فنی و ظاهری سایت در بالا آمدن و ایجاد خبر و تنوع و فعالیت بالای خبری دست و پنجه نرم می‌کند. از طرفی هم شاهد هستیم که دیگر سایت‌ها از اصلاح (افساد) طلب که تکلیفشان تخریب طیف فکری ارزشی است تا رسانه‌های اصولگرا که دنیایشان را به سختی در آغوش گرفته و از هیچ قدمی برای تخریب و بزرگنمائی مشکلات دریغ نمی‌کنند و در سانسور موفقیت‌ها ید طولائی دارند، به تنهایی رجا نیوز را سایت حامی دولت می‌دانند. البته سایت‌های دیگر هم در این میان مثل سپهر وجود دارد که آنقدر ضعیف هستند که ارجی برایشان قائل نمی‌شوند.

مقصود اینکه حمایت از دولت بخصوص در شرایط سخت فعلی برای بسیاری دشوار شده. از طرفی غلبه اکثریت در فضای مجازی بر عداوت با طیف فکری عدالتخواه را شاهد هستیم، از طرفی مشکلات ایجاد شده در فضای اقتصادی کشور را می‌بینیم. علی الظاهر باید حق داد که طرفداران حق اندک باشند، چون شرایط ایجاب می‌کند که نفس انسان نگه دار امور به نفع خود باشد و نه حق، اما طرفداران حق چه وظیفه‌ای دارند؟

پینوشتـ....................................................................................
لینک:
علت واکنش قاطع هیأت نظارت به خبر استعفای مظاهری 


| 87/3/20 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          437015بازدید
^بالا^