سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | محبوبیت باور کردنی |


معمولاً هنگامی که می‌خواهیم از بیانات رهبری مصداقی بیاوریم برای دیگران، اطمینان لازم را با دو دوتا چهارتای احادیث و احکام ولی فقیه ثابت می‌کنیم. اما شاید عنصری که در بین خیلی‏ها مغفول مانده باشد ویا اینکه بر آن تاکید نمی‌شود، محبوبیت روز افزونشان در بین مردم است. و اینکه بخواهیم مثال‌هایی مثل استقبال بی‌نظیر روزافزون از ایشان در سفرهایی مثل استان یزد و فارس را مثال بزنیم، شاید یک بُعدنگری باشد. محبت موجود بین آقا و مردم جدای از معرفت، وجودی است که به جرأت مختص ایشان است و بعد از امام هیچ رهبری در جهان به این میزان محبوبیت نرسیده. این حقیقت ورای این است که ما بخواهیم چاپلوسی بکنیم و یا اینکه مثلاً منتظر عایدی باشیم. که حتی فکر کردن به آن هم خنده‌دار است. در برخورد با فرهیختگان و هنرمندان، در برخورد با نخبگان به خوبی این مشهود است. زمانی که جلسه‌ها و برنامه‌های مختلف ایشان با گروه‌های مختلف جامعه را مشاهده می‌کنید و تخصصی بودن آن جلسات شما را به فکر فرو می‌برد. چگونه یک رهبر با آن نظم مثال زدنی و دقت بالا چنین طبع لطیفی دارد؟ چگونه این دو در یکی با این شدت و حدت قابل جمع است؟ حتی شما این محبوبیت را به وضوح می‌توانید در جهان مشاهده کنید. از عراق و آیت الله سیستانی گرفته تا حزب الله و سید حسن نصرالله. از ماجرای کوفی عنان گرفته تا داستان پوتین. وقتی که استقبال‌ مردم کشورها از احمدی نژاد به عنوان یک سرباز کوچک ولایت را مشاهده می‌کنیم، یا وقتی عکس‌های آقا را در دستان مردم کشورهای امریکای جنوبی مشاهده می‌کنیم و موارد اینچنین دیگر که همه حکایت از محبوبیت جهانی ایشان با همه کمبود شناخت‌هاست. حتی این محبوبیت در میان جوانان غوغاست. از دانشجویان و جوانانی که افکار بزرگ دارند سوال کنید، به سفرهای استانی‌شان توجه کنید. همه اینها با یک مقایسه با مثلاً ده سال گذشته به خوبی هویداست و قابل انکار نیست. حتی در علما هم شما می‌توانید مثال بیاورید که از فرزند عارف واصل آیت الله بهاء الدینی نقل است که وقتی مقام معظم رهبری برای عیادت ایشان می‌آیند، آقا را اینگونه سلام می‌دهند:«السلام علیک یا ودیعة الله» تا آنجا که آن دیگری می‌گفت که خدمت عالمی رسیدم که اصلا در عالم سیاست اسمی از ایشان نمی‌شنوی، و گفتم که به مقام معظم رهبری عرض کردم که برای مریضی دعا بفرمائید و بعد شاهد سلامت مریض به طرز معجزه آسائی بودم که آن عالم گفت که عجیب نیست، چون که دعای امام عادل مستجاب است و او مستجاب الدعوه.

و اینکه همه اینها مطمئناً نشانه‌ای ظهور است که تمرینی‌ست برای دوستی امام عصر تا سرانجام بعد از قرن‌ها، حکومت ولی خدا را، در حالی که دل ها تمرین محبت به ولی دینی خود را کرده‌اند و آماده‌اند بر جهان و دل‌ها نمایان شود.

و این اعتقاد ماست و نه شعار و خوش‌آمد که: سرانجام به فضل الهی پرچم حق به دست او به صاحب اصلی حق و صاحب اصلی حکومت در جهان خواهد رسید و چه شیرین است که آن زمان نزدیک است...

پینوشتـ...............................................................................
این نوشته باید پنجشنبه ششم تیر نوشته می‌شد، اما موکول شد به امروز. فقط هم بحث سر محبت و محبوبیت است. به امید روزی که کسانی که می‌خواهند نظر بدهند، مطالب را خوب بخوانند و بعد نظر بدهند!


| 87/4/8 | نظر شما برای این مطلب () | مهدی سعیدی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436741بازدید
^بالا^