سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | اسراف وبلاگی! |

حالا که به قول معروف آش خیلی شور شده و بحث اسراف کار بودن ما ملت بالا گرفته تصمیم گرفتم در پی مطلب قبلی هرچند کوتاه یک نگاه دیگر هم داشته باشیم تا هرچند بازهم اندک انجام وظیفه کرده باشیم.
اول برویم سراغ مکتب اهل بیت علیهم السلام؛ امام صادق علیه السلام فرموده‌اند اسراف در جایى است که مال انسان از بین برود و به جانش نیز لطمه بخورد.
حالا چون اول یک سوزن باید به خودمان بزنیم برویم سراغ اسراف‌های ما وبلاگ نویسان. حالا شما خودتان هم یک لیست تهیه کنید از جاهای دیگری که اسراف می‌کنیم و یا اگر خواستید و نکته‌ی اضافه‌ای به نظرتان رسید بگویئد تا اضافه کنیم:
1- مهمترین نکته‌ای که در مورد وبلاگنویسان و یا به عبارتی اهل کار با رایانه مطرح است، اسراف در برق است. مثلاً وقتی که برای مدتی مثل 5 دقیقه با رایانه کار نمی‌کنیم چرا آن را به حالت stand by
در نمی‌آوریم تا انرژی برق کمتری مصرف شود. بله، مهمترین بحث ما استفاده بی‌رویه از انرژی برق است که خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.
2- چرا اسپیکرها را وقتی که کار نمی‌کنند روشن می‌گذاریم. و یا چرا در جاهایی که خیلی فرق نمی‌کند از هدفون یا گوشی به جای اسپیکر استفاده نمی‌کینم؟
3- کلیک‌های بیهوده و وقتی که کار خاصی نداریم و از روی بیهودگی به گشت و گذار اینترنتی می‌پردازیم هم در برق، هم در وقت و هم در استهلاک وسایل رایانه اسراف می‌کنیم و هم چون خسارت با ما به خاطر پولی که بابت استفاده از اینترنت می‌زند. شاید بگوئید مگر چقدر استهلاک دارد؟ بله خیلی از مشکلات ما برمی‌گردد به همین کم شمردن و بی‌ارزش دانستن کارهای کوچک که وانگهی دریا شود... .
4- چه لزومی دارد وقتی مطلب خاصی نداریم، مطالب بی‌ارزش و یا کپی کردن کارهای دیگران انجام بدهیم تا وقت گذرانی کرده باشیم و اعث اموری مانند شماره 3 شود، هم برای خودمان و هم زحمت برای دوستان و دیگران که سر می‌زنند.
5- به عنوان مثال چرا وقتی که می‌خواهیم مطلب طولانی را تایپ می‌کینم از قبل از اتصال به اینترنت آنرا تایپ نمی‌کنیم و غلط‌هایش را نمی‌گیریم تا در استفاده از خدمات و پرداخت پول اینترنت صرفه جوئی کرده باشیم؟ و تایپ یک مطلب یا ایمیل یا هرچیز دیگر را هنگام اتصال انجام می‌دهیم؟

به نظر شما چه موارد دیگری هم می‌شود اضافه کرد؟...

لینک مرتبط در وبلاگ:مگر چه شده است؟


| 86/7/25 | نظر شما برای این مطلب () | فانی |


می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436720بازدید
^بالا^