سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 

از فید دنبال کنید

     | سوار خر شیطان نمی‏شوم...! |


در ادامه مطلبی که مدتی قبل پیرامون گفتن امام به مقام معظم رهبری نوشته بودم، اینبار نیز یکی از خوانندگان باز هم راه را به اشتباه رفته و مطالبی را بیان کرده:

___________________________________________________
دوست عزیز هر چی می خوام هیچی ننویسم اما نمی شه تیتر ها را که می خونم خود به خود خندم می گیرم و باید تا تهش برم یعنی اول مطلب رو بخونم و بعد نظرم را بگم بدون اینکه انتظار پاسخ داشته باشم . هر چند که میدونی و می دونم که پاسخی نداری. می شه در یک جا و یک روایت نشان بدهی که حضرت ولی عصر عج الله کسی را به عنوان نایب خود غیر از نواب چهارگانه انتخاب و معرفی کرده باشند در زمان غیبت کبری. ضمن اینکه تا زمانی که اعتقاد به وجود حضرت هست دانستن شخص دیگری به عنوان امام و هم طراز او حرفی است در حد تشکیک در زنده بودن آن حضرت روحی فدا. پس شما هم از خر شیطان پیاده شده و سعی کنید مقامات سیاسی خود را آنگونه که هستند ببینید. با همه خطاها و ثواب‌ها . اگر معتقد هستید که ایشان هم انسانی است از جنس همه ما با تمام خصوصیات انسانی.
__________________________________________________

در مورد روایت باید اشاره به روایت معروف: «فأمّا الحَوادثَ الواقِعه فرجعوا إلی رُواةِ أحادیثِنا » کرد که از امام معصوم علیه السلام می‌پرسند در زمان غیبت و دوری از امام باید چه کرد؟ که ایشان پاسخ می‌دهند به روایت کنندگان احادیث ما یعنی فقها مراجعه کنید. فقهای امروز ما که توسط مردم انتخاب می‌شوند به مجلس خبرگان رهبری می‌روند و در آنجا رهبری را انتخاب می‌کنند. پس بدون شک و شبهه‌ای ایشان فرد مورد تائید حضرت ولی عصر هستند. یا در حدیثی از معصوم دیگر امام صادق علیه السلام هست که عده‌ای از شیعیان نزد ایشان می‌روند و در مورد اختلافات و نیازهای خود به شخص بالاتر و حاکمی برای رفع مشکلات، سوال می‌پرسند. امام در جواب آنان را ارجاع می‌دهند به فقیه جامعه خود، و از آنان می‌خواهند که او را حاکم قرار دهند و می‌فرمایند: هرگاه چنان حاکمی میان شما داوری کرده و حکم فرمود و سخن او پذیرفته نشد به یقین حکم خدا کوچک شمرده شده و فرمان ما را نپذیرفته و گوئی که خدا را نپذیرفته است و چنین کسی در حد شرک ورزی به خداست... (وسائل الشیعه / ج18 / ص 97) همچنین به تاییدات بی‌پایان ایشان در اداره کشور می‌توان اشاره کرد که به جز درایت ایشان در حل امور با این همه دشمنی که کفار نسبت به شیعیان دارند باید تا به حال از بین رفته باشیم ولی نظر مطمئناً نظر لطف صاحب این زمان ما را از شر دشمنان محفوظ داشته. البته امور دیگری هم در این باب هست که با توجه به سطح علمی و معرفتی خواننده با گفتنش به مشکلاتی بر خواهد خورد. بار دیگر همینجا اشاره می‌کنم، جعل صفت امام برای ایشان من باب جعل صفت برای امام خمینی است و مطمئناً آن معنای لفظ امام که برای حضرت حجت گفته می‌شود منظور نیست. مانند مثالی که در مورد کسی که به در نماز اقتدا می‌کنیم و به او می‌گوئیم امام. ما هم طبق حدیث در امور زندگی به او (که نائب امام زمان است) اقتدا می‌کنیم و امام می‌گوئیم. این مطلب را هم شیعیان حضرت ولی عصر باید دریابند که در حکومت اسلامی فرد حاکم در ابتدا دارای مقام الهی است و بعد دارای مقام سیاسی است و صد البته که نه ایشان و نه کس دیگری تا کنون بر معصوم بودنشان مطلبی نگفته و نخواهد گفت که در این صورت باید در دینش تشکیک شود.


| 86/6/20 | نظر شما برای این مطلب () | فانی |

مقدمه: اگر اعتقاد داشته باشی این آخرین یادداشتت رو می‌نویسی سعی می‌کنی تیر خلاص رو زده باشی. البته خیلی سخت است: هم اعتقاد به اینکه آخرین یادداشتته تا بتونی تیر خلاص بزنی و هم اینکه تیر خلاص زده باشی! به هر حال از این دوست وبلاگی عزیز به خاطر مطرح کردن این موضوع متشکرم و هرچند در پست قبلی گفتم رسمم بر ادامه نیست ولی اینقدر برایم مهم هست که تمام نوشته‌هایم در این وبلاگ را حتی اگر شده این موضوع اختصاص بدهم (خدا به خیر بکند!)

پاسخ دوباره دوستمان به مطلب قبلی من:
................................................................................

سلام علیکم .
من به این دلیل این دلیل این موضوع رو مهم شمردم چون رو شرعی بودنش اشکال وجود داره وخواستم حالا که شما هم به این زمینه اکتفا کردید حداقل تو این پست دلیل محکم تر می آوردید که آیا اجازه داریم یا نه ؟
چون یه وبلاگ دیگه ای هم بااین موضوع ومتن دیدم ولی ایشون بهتر پرداختند .ووقتی دیدم شما هم به این موضوع پرداختید وکمی توضیح دادید منهم پاسخ مختصرص دادم ولی خوشحال میشم نتیجه خوبی بگیریم.که آیا واقعا درست هست یانه؟

................................................................................
سلام دوست گرامی
اول اینکه ای کاش اشکال شرعی‌اش رو بیان می‌کردید، چون آن وقت باید شهدای ما از امثال آیت الله شهید سعیدی که فقیه به حساب می‌آمدند تا شهدایی که نامشان بر کوچه و خیابان‌هایمان نقش بسته در مورد بکار بردن این اصطلاح برای امام خمینی قدس سره الشریف جواب پس بدهند! دلیل محکم امثال ما استفاده بزرگترها و اهل عقل و اندیشه‌ای مثل سید حسن نصر الله است و اینکه همانطور که گفتم راهبر بودن ایشان در همه امور به سبب نائب عام بودن از حضرت ولی عصر عجل الله فرجه است. وقتی همه می‌خواهند به کسی در همه امور اقتدا کنند، او می‌شود امام. مثل امام جماعت که به قول شما حجت خاصی دارد. البته اینکه ایشان را امام بنامیم ناشی از یک وظیفه شرعی نیست ولی اطاعت از ایشان به عنوان یک امام (در محدوده خاص خود) ناشی از وظیفه‌ی شرعی هست که از طریق حدیث معروف منقول از امام بر عهده شیعیان آمده. و صد البته واضح می‌باشد همانطور که ما تفاوتی بین «امام» جماعت و «امام» زمان هر شیعه‌ای قائل هستیم این تفاوت بین این امامی که برای ایشان گفته شده و امام برای حجت خدا نیز شاید بشود گفت از همین باب است. به هر حال پرداختن به این چنین اموری انشاء الله باعث رشد شیعیان خواهد شد و در آخر اینکه همه دست به دعا بر می‌داریم و برای ظهور امام غائب شیعیان دعا خواهیم کرد....


اینکه در مورد مطلبی که قبلاً نوشته‏ام دوباره حاشیه‏ای بنویسم، رسمم نیست اما به نظرم نکته‏ای که یکی از بازدیدکنندگان به آن اشاره کرده خیلی مهم است:
‏________________________________________________________________

سلام علیکم .نمیدونم چرا این روزها این تعبیر شده موضوع مهمی؟ خوب به نظرم استفاده نکنید بهتر باشه .فقط بهتر باشه .چون مسلما این تعبیر رو فقط من باب احترام حتما میگن ولی فکر کنم خود معظم اله هم زیاد راضی نباشن .به نظر من همان تعبیر حضرت کفایت میکنه و اینکه هیچ ربطی هم به اینکه ما چرا به کسی که نمیشناسیمش وفقط یه بار پشتشون نماز میخونیم میگیم: امام جماعت ،نداره .چون اون برا خودش حجت خاصی داره .واینطور هم به ما دستور دادن .پس فکر کنم به چیزهای مهمتری بپدازیم خیلی بهتر باشه . موفق باشید .یازهرا
‏________________________________________________________________

و اما جواب من:

علیکم السلام - البته ابتدا خوشحالم که موضوع مهمی در جامعه شده - ولی به نظر من نباید این تعبیر برای فقط احترام باشد بلکه واقعیتی است. اینکه امام و رهبری داشته باشی و بدون ترس از امام بودنش برای خودت حرف بزنی مورد بسیار مهمی است. به هر حال نوشتن این مطلب از روی چاپلوسی یا داغ بازی نبوده بلکه به نظرم به واقعیتی در جامعه که مغفول واقع شده است و من هم مثل سید حسن نصر الله به آن پرداختم. حضرت زهرا یارتون

حضرت امام خامنه‌ای مد طله العالی

مقدمه: آدم وقتی بدونه همین الآن ممکن بمیره دیگه سرزنش حتی دوستانش در راه عقیده‌اش اون رو ناراحت یا منحرف نمی‌کنه.

اینکه مصاحبه صدا و سیما با سید حسن نصر الله را به طور کامل پخش کردند هرچند از شبکه خبر خیلی خوب بود. اما جالبتر از آن برای من تعبیری بود سید حسن نصر الله که برای آقا بکار برد.

سید عزیز

 ایشان با تعبیر «حضرت امام خامنه‌ای» از آقا یاد کرد. حقیقتش اول یک کمی جا خوردم. صدا و سیما و از اینکارها اون هم توی شبکه رسمی و خشک خبر؟! یک جایی خواستم به مناسبتی در طرحی که برای آقا می‌زدم از این تعبیر استفاده کنم بنده‌خدائی که end ولایت فقیه و آقا و از این جور چیزها بود منعم کرد و چند تا دلیل واهی مثل جامعه اورد. در همین حین که این تعبیر، صدا و سیما، اون بنده خدا و خودم در ذهنم رد می‌شد یاد درگیری لفظی که چند وقت پیش با عده‌ای پیدا کردیم افتادیم. به ما می‌گفتند چرا از تعبیر امام استفاده می‌کنید ما هم که تو اون شرایط و با توجه به روبرو بودن با یک مشت آدم گاگول نمی‌خواستیم دهن به دهان بشیم گفتیم: آخه نامردا! شما برای یک بنده خدایی که ممکنه خیلی نشناسیدش و برای چند دقیقه‌ هم بیشتر نیست و پشت سرش نماز می‌خونید از تعبیر «امام» جماعت استفاده می‌کنید اون وقت برای این بنده خدا که به معنای واقعی کلمه امام و رهبر و راهنمای جامعه ماست حاضر نیستید از این تعبیر استفاده کنید. اون هم آقایی که دشمنانش هم ناچار اقرار به بزرگی او کردند. یا خیلی نامردید یا خیلی....

لینک مرتبظ: ‌مردم ایران نعمت‌ وجود رهبر بزرگ‌ خویش را درک کنند...




می‌گوئیم

دوست دارم در گام آخرم او را ببینم، در خون خود بغلتم و در راهت جان خویش را فدا کنم...

...منتخب‌ها...


جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر
یاران فانی
رجا نیوز
چهره بگشا ای نور مطلق...
خاک (محمد آل حبیب)
کجائید ای شهیدان خدائی
آیه‏های عشق...
تکلیف الهی
کبوترانه
پیام دل
خبرنگار فارس (حامدطالبی)
حریم یاس
سخنان مهجور حضرت روح الله
کجایید ای شهیدان خدایی
فدایی سید علی
جامعه سیاسی
هیئت مجازی علی جان
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
راز و نیاز با خدا
یک استکان چائی داغ
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
مهر و وفا (محمد حیدری)
صور اسرافیل
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...
حامی
از الف (بچه بسیجی)
جاکفشی (یک بچه بسیجی هیئتی)
رفیق گام آخر (تلخند سیاسی)
بالی برای پرواز (محمد حیدری-2)
احمدی نژاد FANS
یوسف
متیوپات...یک... دانشجو
شهسوار دل
وبلاگ بسیج basij
بوریا
جلوه گاه دنیای آبی

اطلاع رسانی

به گوگل ریدرتان اضافه کنید

تبلیغات هیئت مجازی علی جان

طرح هجرت از بلاگفا

آگهی صلواتی می‌پذیریم

نسخه گام آخر در ورد پرس

          436967بازدید
^بالا^