در ادامه مطلبی که مدتی قبل پیرامون گفتن امام به مقام معظم رهبری نوشته بودم، اینبار نیز یکی از خوانندگان باز هم راه را به اشتباه رفته و مطالبی را بیان کرده:
___________________________________________________
دوست عزیز هر چی می خوام هیچی ننویسم اما نمی شه تیتر ها را که می خونم خود به خود خندم می گیرم و باید تا تهش برم یعنی اول مطلب رو بخونم و بعد نظرم را بگم بدون اینکه انتظار پاسخ داشته باشم . هر چند که میدونی و می دونم که پاسخی نداری. می شه در یک جا و یک روایت نشان بدهی که حضرت ولی عصر عج الله کسی را به عنوان نایب خود غیر از نواب چهارگانه انتخاب و معرفی کرده باشند در زمان غیبت کبری. ضمن اینکه تا زمانی که اعتقاد به وجود حضرت هست دانستن شخص دیگری به عنوان امام و هم طراز او حرفی است در حد تشکیک در زنده بودن آن حضرت روحی فدا. پس شما هم از خر شیطان پیاده شده و سعی کنید مقامات سیاسی خود را آنگونه که هستند ببینید. با همه خطاها و ثوابها . اگر معتقد هستید که ایشان هم انسانی است از جنس همه ما با تمام خصوصیات انسانی.
__________________________________________________
در مورد روایت باید اشاره به روایت معروف: «فأمّا الحَوادثَ الواقِعه فرجعوا إلی رُواةِ أحادیثِنا » کرد که از امام معصوم علیه السلام میپرسند در زمان غیبت و دوری از امام باید چه کرد؟ که ایشان پاسخ میدهند به روایت کنندگان احادیث ما یعنی فقها مراجعه کنید. فقهای امروز ما که توسط مردم انتخاب میشوند به مجلس خبرگان رهبری میروند و در آنجا رهبری را انتخاب میکنند. پس بدون شک و شبههای ایشان فرد مورد تائید حضرت ولی عصر هستند. یا در حدیثی از معصوم دیگر امام صادق علیه السلام هست که عدهای از شیعیان نزد ایشان میروند و در مورد اختلافات و نیازهای خود به شخص بالاتر و حاکمی برای رفع مشکلات، سوال میپرسند. امام در جواب آنان را ارجاع میدهند به فقیه جامعه خود، و از آنان میخواهند که او را حاکم قرار دهند و میفرمایند: هرگاه چنان حاکمی میان شما داوری کرده و حکم فرمود و سخن او پذیرفته نشد به یقین حکم خدا کوچک شمرده شده و فرمان ما را نپذیرفته و گوئی که خدا را نپذیرفته است و چنین کسی در حد شرک ورزی به خداست... (وسائل الشیعه / ج18 / ص 97) همچنین به تاییدات بیپایان ایشان در اداره کشور میتوان اشاره کرد که به جز درایت ایشان در حل امور با این همه دشمنی که کفار نسبت به شیعیان دارند باید تا به حال از بین رفته باشیم ولی نظر مطمئناً نظر لطف صاحب این زمان ما را از شر دشمنان محفوظ داشته. البته امور دیگری هم در این باب هست که با توجه به سطح علمی و معرفتی خواننده با گفتنش به مشکلاتی بر خواهد خورد. بار دیگر همینجا اشاره میکنم، جعل صفت امام برای ایشان من باب جعل صفت برای امام خمینی است و مطمئناً آن معنای لفظ امام که برای حضرت حجت گفته میشود منظور نیست. مانند مثالی که در مورد کسی که به در نماز اقتدا میکنیم و به او میگوئیم امام. ما هم طبق حدیث در امور زندگی به او (که نائب امام زمان است) اقتدا میکنیم و امام میگوئیم. این مطلب را هم شیعیان حضرت ولی عصر باید دریابند که در حکومت اسلامی فرد حاکم در ابتدا دارای مقام الهی است و بعد دارای مقام سیاسی است و صد البته که نه ایشان و نه کس دیگری تا کنون بر معصوم بودنشان مطلبی نگفته و نخواهد گفت که در این صورت باید در دینش تشکیک شود.
اطلاع رسانی
تبلیغاتآگهی صلواتی میپذیریم
441133بازدید | |||
^بالا^ |
|